יש רבנים שרוצים לומר שלא לעלות להר הבית – שיגידו זאת בשמם. שלא יגידו: "הרב עוזיאל אמר". אנשים שומעים שהרב עוזיאל אסר ונבהלים מכך. הרב חיים דוד הלוי כתב כי ההלכות הללו של עלייה להר הבית הן פשוטות, ברורות ומוסכמות ללא כל חולק הרבה יותר מהתפילין שאנו מניחים בכל יום. למה הוא התכוון? כשבאים להשוות בין הפסוקים המדברים על גבולות הקדושה, מפורט בדיוק רב שישנן שלוש מחנות: מחנה שכינה, מחנה לוויה ומחנה ישראל. לעומת זאת, בפסוקי התורה על מצוות תפילין כתוב בצורה סתומה ולא מפורשת: "והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך". לא כתוב בפסוק שיש ארבעה בתים, סוגי אותיות וסדר הכתיבה, שום דבר מזה. דיני העלייה להר הבית וגבולות המחנות מפורשים בפירוט בפסוקי התורה.
לא לחינם אמרו על הרב עוזיאל שהיה גדול הראשונים לציון בכל הדורות. הרב דוד שלוש זצ"ל היה מתלמידי הרב עוזיאל. כשהיו מזכירים לפניו את שמו, היה סוגר את העיניים ומתמלא באימה וביראה. בספר 'בני עמי' שכתב הרב חיים דוד הלוי בנושא העלייה להר הבית. הרב שלוש זצ"ל היה עולה להר הבית, ואמר למדוד את המקום, לעלות ולהיראות כדי שיהיה לנו כיסופים למקדש. אם הקב"ה יראה שאנחנו מתאמצים ורוצים, אז גם הוא יתאמץ ויבנ לנו את מקדשנו.
אני לא מבין מה השאלה בכלל האם מותר לעלות להר הבית. טמא מת יכול להכנס למחנה לוויה. בתפילין אנחנו לא יודעים מה כתוב בפסוקים, ההלכות ניתנו לנו במסורת! בנושא הר הבית, הכל כתוב במקומות רבים.