הרב והדיין יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל היה פוסק, דיין ואב בית דין בחיפה.
הרב רוזנטל לא רק התיר את העלייה להר הבית, אלא אף שמח שמפרסמים ברבים את היתרו.
הנה הטקסט שני העמודים (140–141) מתוך הספר "שבילין לרב רוזנטל":
כניסה להר הבית בזמן הזה
המנח"י מבין מדברי הראב"י שמותר להתחלה להיכנס למקום המקדש בזמן הזה. תוספות בשבועות דף טז מביא את שיטת הראב"י, וזה לשונו:
"הגדול שבפירושים כתבו בהדיאתם שאף בקדושה שניה לא נתקדשה אלא שארץ ישראל, אבל ירושלים והמקדש לא. ועל זה אמרו שעתידה להתחדש ולהתקדש בכבוד עליון. תכנס עכשיו לשם אין בו כרת, והמנהג פשוט שלא להיכנס שם, לפי מה ששמענו…"
יש שציירו להניח במנח"י "והמנהג פשוט שלא להיכנס שם", אבל במנח"י כתוב בפירוש "והמנהג פשוט להיכנס לשם".
אתם יודעים שאני מורה להיכנס להר הבית. מי שיודע על עצמו שהוא טהור, טבל, מותר להיכנס לשטח שהוא מותר לכניסה. השטח הסמוך לכליל, ובמנח"י לויה לדעת היכן מותר להיכנס, ואפילו לשם עצמו, כשאמר "וירקב עצמות יוסף עמו". (עיין ברש"י, במחילתא, במכילתא דריה, והתנועות המתירות עליה להר הבית אומרות זאת בשמי, ורק לנשים אמרתי שיש לאסור.
אני עצמי רציתי פעם לעלות להר הבית, כשהייתי בירושלים, בתשעה באב. טבלתי מערב השבת באב, נעלתי נעליים, שהיו מעור, כמובן, ובאתי לעלות, ולא נתנו לי.
רצו להחתים אותי על כרוז האוסר לעלות להר הבית, אך לא הסכמתי. הם רצו לומר שלא יעלו מתוך החשש שלא יעלו בטהרה. אמרתי שאם ינסחו זאת כך, אני מוכן לחתום אך לאסור כאיסור גורף – זה לא אמת. היו צריכים לנסח זאת אחרת. עתה יש שלא מדברים איתי בגלל שלא הסכמתי לחתום, אך מה לעשות? זאת האמת!